20.11.2017 07:04:23
USD (Alış - Satış) : 2.91 - 2.93 EUR (Alış - Satış) : 3.27 - 3.30

SEKSENLER

Dörtdivanlı Fahri Kayaalp'in 1980'li yılları yorumladığı "Seksenler" Şiiri.

Editör : Dörtdivan DünyasıKategori : KÜLTÜR-SANAT25 Eylül  2016 Pazar - 15:32
SEKSENLER
Sene seksenli yıllar bir Cuma günü
Erken kaakın dedi nenem vedi ünü
Birden davranıp oturdum deşşiye
Pazara gidecek zahra vedük eşşiye

Kahvaltı yapduk, geyündük gazakla gocuğu
Sevindir dedi nenem hedi gezdü bi çocuğu
Dedem çekmezdi hiç, lafını söylerdi direk
Pazarda bugun ya eşek satılacak ya inek

Haydi dedi nenem güle güle pazar ola
Bir elde eşek bir elde inek düştük yola
Cuma yerine geldik öyle bir denetim
Darbe olmuş heryerde sıkıyönetim

Öğleye doğru satınca ineği aldık parayı
Harçlık istedim dedemden açtık arayı
Sebze meyve almak için çarşıya
Tahta köprüden geçerdik karşıya

Ispanak pırasıynan doldu heybenin torbası
Taa öğleden koktu akşamın şalgam çorbası
Ne üzüm vardı o ayda ne domates
Ye yiyebildigin kadar üç öğün patates

Salatalık aradik o gün diyar diyar
Nerden bilelim göbek adıymış hıyar
Bir kilo gıyma için gezdik kasap kasap
Cüzdana baktık yine tutmadı evdeki hesap

Geri döndük yorulduk, bitirdik gezmeyi
Dedi oğlum yak sobayı sür cezveyi
Aksam olunca çoluk çocuk toplandık eve
Heybeyi döküp, portakalı soyduk seve seve

Çok çetin, zor gecerdi Ocakla Şubat ayı
Ağzına kadar doldurup yakardık sobayı
Çocukluk işte Dünya küçük düşüncemiz dardı
Dardı tabiyki ne telefon ne de televizyon vardı

Bir şamar vurup minderde yatan kediye
Hadi yatın dedi nenem saat geldi yediye
Şimdi ne eşek kaldı ne inek o küçük damda
O güzelim anılarla, hatıralar hâla aklımda

Sadece evmiydi boş kalan, köy önü, meydanlar
Ne kadar kalem yazsada bunu bilenler anlar
Biz böyle geçirdik çocukluğu, gençliği vessalam
Bu vesileyle küçüğede selam büyüğe de selam.

Fahri KAYAALP
15.09.2016




 

Yorum Yaz

İsim Mail
 
Bu habere yazılan yorumlar
Fahri KAYALP /
08.09.2017 16:46:06
Tesekkür ederim mustafa bey Saygı bizden
Mustafa /
24.06.2017 12:31:30
Ismail Coskun Bey ile ayni fikirdeyim...... Siz hic bir sekilde kucumsenemeyecek bir yeteneksiniz. Siirlerinizin Dortdivan Ilce sinirilarinin disina cikmasi lazim. Ogretici boyutu cok yuksek siirlerinizde. Benden size acizane oneriler...... Lutfen 70 ve 80 lerde Dortdivan kadininin giydigi üç etek, entariler, buyuk cicek desenli entariler ve kafalarina yazmanin bas ortununun, cemberin altina giydikleri on tarafi altinli fesler ile ilgili de bir şeyler karalar misiniz? Eminim harika sozler ile cok guzel bir siir olur calismalariniz. Ve v ayrica Gerede, Yenicaga ve Dortdvan insaninin karakter farkliliklari uzerinde yazin. Sevgi ile kalin.
Mustafa /
24.06.2017 12:22:42
Fahri Bey, cok alcak gonullusunuz. Siirleriniz cok dolu. Akici ve gosteristen uzak. Okudugum Her iki siiriniz de tam bir sanat eseri. Buyuk yetenek ister o yillari hicivli ve okuyucuyu icine ceken muazzam bir duygu seli olusturmayi basararak yazmak. Siirleriniz Turkiye genelinde ilgi bulur. Siz harika bir sosyal gozlemcisiniz. Edebi olarak elestirecek, saldiracak bir nokta ariyorum siirlerinizde ama bulamadim. Beni cocukluk yillarima goturdunuz. Bu siirinizde paylasacagim face book ta. Sevgi ile
/
24.06.2017 12:15:53
Durmus Oztekin Bey..................... Size kim Cuma namazi kilmaya izin vermedi? Cok yanlis seyler yazipta siirin ve sairin degerini dusurmeyin lutfen. Anlasilan 'Tayyip - Magduriyet ' hastaligi sirayet etmis size. Bu siir 70 li yillar ve 80 lerin erken zamanlarinin gercekci bir sekilde yansitiyor. Ne cirkin bri dusunce bize Cuma namazina izin vermdeiler........
Mustafa /
24.06.2017 12:07:50
Cok super. Harika......... Ben Yenicaga Hamzabey koyunden koyunlarimizi ineklerimizi alip yaylaya surerdim 1970 lerin son yillarinda. Siiriniz muthis bir ayna yansimasi veriyor. Siz mukemmel bir yeteneksiniz. Ben genelde katı eleştiri yapan birisiyim. Okudugum her iki şiirinizle de beni mest ettiniz. Siirleriniz sevgi, gecmise ozlem, ve sosyal hiciv gibi zenginlikler ile doldurmussunuz. Şiirleriniz ile zaman yolculugu ,,,, tek kelime ile harika. Ve siirlerinizdeki hiciv bambaska bir haz ve tad veriyorv. Lutfen Yenicaga ile de paylasin bu guzel eserlerinizi..... Saygi ile,
Mustafa /
24.06.2017 11:58:20
Sayin Fahri Bey, Ben Yenicaga'nin Hamzabey Koyundenim. Rahmetli Ninem Cetikoren koyundendir. Bunus ve Cetikoren koyunde hic tanimadigim bir cok akrabamiz var. Dortdivan Gelini adli siiriiz beni cok etkiledi. Sanki Orhan Kemal'in El Kizi Romanini da ozetlemissiniz siirinzde. Sizi cok tebrik ederim. Siirlerinizi daha genis kitlelere duyurunuz lutfen. Sozcu Gazetesi gibi gazeteler yayinlamaz mi siirlerinizi. Ben Gazete linklerinizi bir kac yere gonderdim ve facebook sayfamda da paylasim yaptim. https://www.facebook.com/mustafa.sasmaz.39/posts/10209785916790019?pnref=story Selamlarimla,
İsmail COŞKUN /
07.10.2016 13:59:00
Fahri Bey kardeşim, Sen, tevâzu gereği böyle söylesen de, gerçek benim dediğim gibi... Servet YÜKSEL hemşehrimiz de dahil pek çok arkadaşımız var...Kendilerini ilgiyle takip ediyoruz. Hülâsa-i kelam : Emek verilmiş her şey takdire değerdir.Hele de bu emek, anlam bozukluğu olmayan, kafiyesi, imlâsı düzgün bir şiire dönüşürse...Güzel şiirlerinizi bekliyoruz değerli hemşehrilerim... Başarı dileklerimle ;)
Fahri KAYALP /
07.10.2016 01:14:04
Sayın hocam ve sevgili ismail abi yorumlarınız için teşekkür ederim inşallah şiirlerim zevk verici ve istediğiniz kivamda olur.ancak şiir bir duygu yansıması oldugu için insanın kalbinde .net varsa o süzülür gonül isterki rahmetli Akif ersoy gibi şiir yazmak bizimkiler onun yanında şiir değil tekerleme sayılır.yinede elimizden gelenin iyisini yapmaya gayret gösterecegiz.sizin böyle güzel yorumlarınız bizim gayretimizi artıracaktır
İsmail COŞKUN /
06.10.2016 11:32:46
Fahri Kardeşimi kutluyorum. Acele, çalakalem yazılmamış şiirleri okunduğunda okuyana zevk veriyor, kendisinde ciddi bir şiir ve şairlik potansiyeli bulunduğunu gösteriyor.Ben âcizane, kendisine şiire özellikle emek vermesini öneriyorum. Güzel, kaliteli şiirlerini heyecanla bekliyorum. Başarılar dilerim muhtarım :)
Durmuş ÖZTEKİN /
25.09.2016 22:51:34
ALEYKÜMSELAM,AĞZINA YÜREĞİNE SAĞLIK FAHRİCİĞİM,ÇOK GÜZEL OLMUŞ ESKİ GÜNLER YA YAZI İLE YADA ŞİİRLERLE UNUTULMAMALI, BİZ O ZAMANLAR BARTINDA İMAMLIK GÖREVİNDE İDİK, BİZ CUMA NAMAZINI O GÜN İMAMKEN KILDIRAMADIK MÜSAADE EDİLMEDİ. SİZ NASIL CUMAYA GİDİP İNEK FALAN SATABİLDİNİZ. DEMEK Kİ DÖRTDİVAN'DA TÖLERANS TANIMIŞLAR O ZAMANLAR.

YAZARLAR

Tamamı